Czy pozycjonowanie ma alternatywę?

Wiele osób zastanawia się na tym czy pozycjonowanie posiada jakąś alternatywę. Wielu profesjonalistów twierdzi, że tak – twierdzą, że jest nim AdWords. Ja natomiast twierdzę, że pozycjonowanie jest zupełnie czymś innym i AdWords samo w sobie nie stanowi rozwiązania dylematu braku pozycjonowania w firmie. Już tłumaczę dlaczego.

Otóż pozycjonowanie jest działaniami, które posiada na celu odnalezienie drogi do klienta poprzez naturalne przeszukiwania. Jednakże AdWords jest typem reklamy CPC czy płatności za klik, a z całkowitą czyli stu procentową pewnością jak się domyślasz pozycjonowanie jest zypełnym zaprzeczeniem płatności za klik. Do tego istnieje bardzo duża grupa użytkowników, którzy w sposób negatywny podchodzą do jakichkolwiek form reklamy. Możesz powiedzieć, że pozycjonowanie stron to też forma marketingu i ja się z Tobą zgodzę. Jednakże zwyczajni konsumenci internetu tak tego nie odbierają. Dla nich naturalne wyniki przeszukiwania to świętość w której nie są wstanie dostrzec ingerencji marketingowca a w tym przypadku pozycjonera. Użytkownik uważa, że algorytm wyszukiwarki przedstawił mu najlepsze firmy czy również sklepy dla jego zapytania. Stąd również konwersja z wyników naturalnych niekiedy kilkakrotnie przewyższa tą z reklam typu CPC. Sprawdź nasz Polski katalog firm który daje Ci możliwość stosownego zaprezentowania swojej firmy w sieci.