Naturalne linkowanie (stron|strony|portalu|witryny} – porządek w Internecie czy zbędna strata energii?

Pozycjonowanie zwane jest przeciwnie optymalizacją. Tyczy się to na przykład. wyszukiwarek internetowych, a zadaniem pozycjonowania jest osiągnięcie przez konkretny serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla konkretnych słów i wyrazów podstawowych. Optymalizacja to element szeroko pojętego marketingu internetowego i bazuje na znanych elementach funkcjonowania algorytmu wyszukiwarek, ciągłym poznawaniu nowych wzorów, i te algorytmy biorą pod uwagę przy rangowaniu strony oraz dodatkowo na weryfikowaniu stron już istniejących.
Działania pozycjonowania w dużej mierze są niewidoczne dla przeciętnego użytkownika strony, natomiast mają one dość duży wpływ na jej indeksowanie i klasyfikacje w wyszukiwarkach – sieci blogowe, na przykład:
1. Implementację strony internetowej do standardów W3C,
2. Oddzielenie warstwy logicznej struktury dokumentu od warstwy jego prezentacji, co poprawa i przyspiesza czasu ładowania strony,
3. Rozwiązywanie powielonej treści, na przykład. poprzez wskazanie wersji preferowanej za radą konwertowania kanonicznego z poziomu skryptu HTML lub nagłówku HTTP dokumentu, a w sytuacji zawartości błędnie powielonej wykonując niewątpliwe przekserowania i zastosowanie przyjaznych adresów,
4. Pozwala głębokie linkowanie w przypadku animacji Flash oraz zapewnia alternatywną wersję dla przeglądarek bez wsparcia dla wspomnianej technologii (w tym robotów wyszukiwarek internetowych).
Pozycjonowanie strony jest procesem pozyskiwania odnośników z serwisów zewnętrznych, które są jednym z czynników wpływających na pozycje w wynikach odszukiwania, które w czasie użytkowania są dla nas najistotniejsze.